رمز خود را فراموش کرده اید ؟

فوق تخصص آندوسکوپی کولونوسکوپی و گوارش

چرا فوق تخصص آندوسکوپی کولونوسکوپی و گوارش بيمارستان تهران كلينيك؟

آندوسکوپی

آندوسکوپ چیست و درچه صورت ملزم به انجام آن می باشیم؟

آندوسکوپ یک لوله بلند و نازک است که قابلیت انعطاف دارد ودر ابتدای آن دوربین كوچكی تعبیه شده كه تصاویر را دریافت می کند. جزئیات تصاویر از طریق یک نمایشگر به پزشک درسیستم نشان داده می شود كه به تشخیص مشکل شما کمک می نماید. از طریق آندوسکوپ نیز برداشتن پولیپ امکان پذیر است، اگر منبع یک زخم در دستگه گوارش هم پیدا شود، توسط آندوسکوپ سوزانده می شود تا خونریزی متوقف گردد، اگر پزشک بافت مشکوکی را مشاهده نماید از آن نمونه برداری می کند که به این عمل بیوپسی می گویند. برداشتن بیوپسی روش سودمندی است که در تشخیص رشد غیر عادی سلول ها به کار می رود. همچنین آندوسکوپی برای تعیین باکتری هایی را که زخم های گوارشی ایجاد می کند نیز استفاده می شود. در صورتی که بیمار در دستگاه گوارش فوقانی خود مشکلاتی مانند:درد در ناحیه شکم(شامل كلیه دردهای گوارشی)، معده، سختی در بلعیدن غذا، زخم، توده استفراغ، خونریزی دارد، آندوسکوپی دستگاه گوارش روشی برای مشاهده ی اجزاء داخلی شكم می باشد و در تشخیص یا درمان بیماری گوارش به بیمار کمک کننده است.

کولونوسکوپی

کولونوسکوپی چیست و درچه صورت ملزم به انجام آن می باشیم؟

كلونوسكوپ یك وسیله به شکل لوله ای قابل انعطاف است و از طریق مقعد به درون رودهی بزرگ شما وارد می شود این لوله یک منبع نوری دارد که تصاویر را از داخل روده ی بزرگ بر روی صفحه نمایشگرمنتقل می کند و به پزشک اجازه می دهد تا داخل روده ی بزرگ را مشاهده کند. برای تشخیص بیماریهای روده ی بزرگ مانند سرطان کولون، التهاب مزمن روده ی بزرگ یا عفونت ها و پولیپ به کار می رود. این بیماری های گوارشی می توانند تبدیل به سرطان روده ی بزرگ شوند. سرطان روده ی بزرگ یا کولون از شایع ترین سرطان ها در بین زنان و مردان می باشد كه می تواند درخانواده تعداد زیادی از اعضا را مبتلا كند. کولونوسکوپی روش رایجی است که به پزشک اجازه می دهد جهت تشخیص سرطان کولون در مراحل اولیه از آن استفاده كند و آن را نیز درمان نماید. سرطان کولون ابتدا شبیه به یک زائده به نام پولیپ مشاهده می شود که داخل روده ی بزرگ دیده می شود. همه ی پولیپ ها سرطانی نیستند. اما پولیپ ها باید خوب بررسی و مشاهده شوند. علائم سرطان روده ی بزرگ مشاهده خون در مدفوع (مدفوع سیاه یا خیلی تیره) و تغییر در عادات دفعی می باشد.

واحد آندوسكوپی بیمارستان تهران كلینیك مجهز به دستگاههای آندوسکوپی، کولونوسکوپی، کوتر جهت پولیپکتومی (برداشتن پولیپ) می‌باشد. پزشكان متخصص گوارش در اين بيمارستان با بهره گيري از بهترين تجهيزات پزشكي گوارشي و به روزترين دانش پزشكي دنيا به بيماران خدمات مي دهند.

فعالیت‌های واحد آندوسكوپی و كلونوسكوپی بیمارستان تهران كلینیك شامل:

امکان انجام آندوسکوپی و کولونوسکوپی برای بیماران سرپایی و بستری، تشخیص توده‌های سرطانی معده و روده، انجام بیوپسی‌های لازم و پولیپکتومی در صورت لزوم، جهت کنترل خونریزی روده و معده، تعبیه پگ جهت بیماران بستری در ICU انجام می شود.
انجام آندوسکوپی و کولونوسکوپی با توجه به صلاحدید پزشک فوق تخصص گوارش انجام می شود كه در صورت نیاز این خدمات همراه با بیهوشی و یا خواب انجام می‌شود.
همچنین انجام کنترل خونریزی معده و روده در بیمارانی که دچار خونریزی از معده و روده شده اند و تعبیه پگ برای بیمارانی که نیاز به تغذیه از راه لوله دارند در این واحد انجام می‌گردد. بیمارانی که در حین انجام کولونوسکوپی پولیپ داشته باشند، عمل پولیپکتومی در همان لحظه انجام می‌شود و پولیپ برداشته می شود.

جهت مشاهده لیست متخصص و فوق تخصص گوارش كلیك كنید.

بالا طراحی و توسعه : چلیپا